Uitnodiging bijeenkomst stand van zaken Wijkevoort 26 oktober 2018
Om de leden van BORT te informeren over de stand van zaken rond de ontwikkeling van het bedrijventerrein Wijkevoort organiseert de gemeente een bijeenkomst op
vrijdag 26 oktober 2018 van 12.00 – 13.30 uur (met broodje)
bij Van Spaendonck Ondernemingshuis, Reitseplein 1 te Tilburg
Aanmelden voor deze bijeenkomst kan via een mail aan bort@vnoncwbrabantzeeland.nl.
Op 21 november 2017 zijn de leden van BORT door de gemeente geïnformeerd over het concept Masterplan Wijkevoort en heeft u kunnen reageren op de inhoud daarvan. Als vervolg op die bijeenkomst praat de gemeente u op vrijdag 26 oktober graag bij over de actuele stand van zaken van de ontwikkeling van het werklandschap Wijkevoort. Onderwerpen die tijdens deze informatiebijeenkomst in ieder geval aan bod komen zijn de uitwerking van Masterplan en de uitvoering van het omgevingsproces.
Uitwerking Masterplan
Op 6 februari heeft de gemeenteraad het integrale Masterplan Wijkevoort vastgesteld. In het Masterplan is uitgewerkt hoe de ambities in onderlinge samenhang tot ontwikkeling worden gebracht. Het plan dient als richtinggevende basis voor de vervolgactiviteiten. Voorbeelden hiervan zijn het op te stellen bestemmingsplan, de uitgiftestrategie en het acquisitieplan.
Omgevingsproces
In de behandeling van het Masterplan in de gemeenteraad op 29 januari 2018 is toegezegd dat een planteam wordt opgericht. In het planteam zitten vertegenwoordigers van de omgeving, groene stakeholders en het bedrijfsleven. Vanuit het bedrijfsleden zijn leden van het BORT gevraagd om deel te nemen aan het overleg. Het planteam geeft een advies over de voorgenomen ontwikkeling.
De gemeente neemt u graag mee met hoe een vervolg wordt gegeven aan de ambities vanuit het masterplan en hoe de gemeente het bedrijfsleven blijft betrekken in het proces.